Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/55.0005
Naše škola se zapojila do projektu Janička (z latinského Ianua linguarum reserata - Brána jazyků otevřená, což je název jednoho z děl Jana Ámose Komenského), jehož realizátorem byla společnost SCIO ve spolupráci s Britskou Radou (British Council). Projekt byl zaměřen na zlepšení jazykových schopností žáků a učitelů základních škol. Na zúčastněných školách proběhla integrace metody CLIL (Content and Language Integrated Learning - Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka) do výuky tématu Člověk a jeho svět za pomoci připravených video-lekcí, na 40 zúčastněných školách také za pomoci školních asistentů. Dále školy získaly metodickou pomoc a poradenství při zvyšování jejich internacionalizace a pro učitele cizích jazyků i školení didaktických kompetencí k výuce cizích jazyků.
Do projektu bylo zapojeno přes 8000 žáků základních škol (z toho přes 1700 z malotřídních škol) a přes 600 učitelů (z toho přes 150 z malotřídních škol) ze všech krajů České republiky mimo Prahu. Z okresu Tachov byly do projektu kromě naší školy zapojeny ještě základní školy v Rozvadově a na Hošťce. Na naší škole působil po celý školní rok 2014/15 rodilý mluvčí - pan Albert Radvan.
Více informací o projektu Janička lze nalézt na: janicka.scio.cz.
Pan Albert Radvan zpestřoval různými projekty a hrami nejen hodiny anglického jazyka, ale i matematiky, dějepisu, hudební či tělesné výchovy aj. Kromě běžné výuky se s žáky setkával na tzv. extra hodinách. Všechny třídy 2. stupně měly možnost navštěvovat jednou týdně odpolední hodinu angličtiny navíc. Zde se již nejednalo o běžnou výuku, ale spíše o jakousi „nadstavbu“, díky níž se děti při nejrůznějších aktivitách učily nenásilnou formou vnímat a používat cizí jazyk – angličtinu. Navštívily například přimdský plavecký bazén, kde si zahrály vodní pólo, v tělocvičně se věnovaly posilovacím cvikům, v kuchyňce vařily anglický vánoční puding; hrály různé hry, pracovaly na drobných projektech.
Pedagogové měli možnost každé pondělí odpoledne navštěvovat kurs angličtiny pro začátečníky.
Děti získaly k angličtině pozitivnější vztah, mnozí se zbavili zábran a snažili se s panem Radvanem komunikovat, čímž si mimoděk zlepšili své jazykové dovednosti. Někteří žáci už dokonce vyslovili přání, zda by tento projekt nemohl pokračovat i v příštím školním roce.