Menu
Základní škola Přimda
Základní školaPřimda
Základní škola Přimda Rozvíjíme se, abychom mohli rozvíjet

Lernen mit Bildern

Jak naučit žáky lépe se učit? Jak si lépe zapamatovat učivo? Jak se lépe orientovat v psaných poznámkách? Jak si uspořádat text, aby byl přehledný a snadno zapamatovatelný? Odpověď je jednoduchá - Využít sketchnoting a myšlenkové mapy! 

Myšlenková mapa

Myšlenková mapa (mind map) je vizuální nástroj pro organizaci informací. Vychází z hlavního konceptu nebo tématu, které je umístěno uprostřed stránky, a od něj se rozvětvují související myšlenky a informace. Hlavními prvky myšlenkové mapy jsou:

  • Centrální téma: Hlavní myšlenka nebo otázka umístěná uprostřed.
  • Větve: Hlavní podkategorie nebo klíčové body vycházející z centrálního tématu.
  • Podvětve: Další detaily a související myšlenky vycházející z hlavních větví.
  • Barvy a obrázky: Používají se pro zvýraznění a lepší zapamatování.

Myšlenkové mapy pomáhají při brainstormingu, plánování projektů, studiu a při řešení problémů, protože vizuálně propojují a strukturalizují informace.

Sketchnoting

Sketchnoting je vizuální způsob zaznamenávání informací, který kombinuje text a jednoduché obrázky. Tato metoda pomáhá při organizaci a zapamatování myšlenek a nápadů. Hlavními prvky sketchnotingu jsou:

  • Text: Klíčová slova a krátké fráze, které shrnují hlavní body.
  • Obrázky: Jednoduché ilustrace a ikony, které vizualizují myšlenky.
  • Struktura: Organizace informací pomocí různých formátů, jako jsou seznamy, rámečky a šipky.

Sketchnoting může být užitečný při přednáškách, pracovních schůzkách nebo při studiu, protože angažuje vizuální paměť a kreativitu.

Lernen mit Bildern

Hlavním cílem projektu Lernen mit Bildern (Učení s obrázky) je naučit žáky využívat při studiu myšlenkové mapy a sketchnoting. Na projektu spolupracují tři školy: ZSP w Mielżynie (Polsko), ZŠ Přimda a Gymnasium Acharnon (Řecko). Komunikačním jazykem projektu je němčina, pro některé aktivity využíváme i naše mateřské jazyky. Ve školním roce 2023-24 byli do projektu zapojeni žáci 9. třídy, projekt bude pokračovat i v následujícím školním roce.

Evropský den jazyků - latinské citáty a jejich význam

 

Návrh Europïscher Sprachentag uživatele Jana Anděl Valečková

Vánoce - slovní zásoba a společný příběh

Světový den sketchnotingu - společný slovníček a příběhy

Den bezpečnějšího internetu - myšlenkové mapy

Světový den vody - Jamboard

Den Země - obrázkový slovníček

Návrh Tag der Erde uživatele Jana Anděl Valečková

Den Evropy - obrázkový průvodce Evropskou unií

Návrh EUROPATAG uživatele Jana Anděl Valečková